Kuroyukihime – Figure making tutorial

Άλλη η αίσθηση να συναρμολογείς και να βάφεις την αγαπημένη σου φιγούρα με τα ίδια σου τα χέρια. Όμως, ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις, τα εργαλεία που θα χρειαστείς, οι δεξιότητες που πρέπει να έχεις ή να αποκτήσεις; Ο Πάνος μας προσφέρει το αναλυτικότατο tutorial του για την Kuroyukihime (Accel World), δείχνοντας μας βήμα-βήμα, σε 5 στάδια, την συναρμολόγηση και ολοκλήρωση της φιγούρας της αγαπημένης χαρακτήρα του Accel World!

Ας τον αφήσουμε να μας εξηγήσει, όμως ο ίδιος…


The making of Kuroyukihime

Μέρος 1ο

Πρίν από 10 χρόνια περίπου είχα την πρώτη μου επαφή με τον υπέροχο κόσμο των manga-anime. Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Σύντομα έμαθα ότι υπάρχουν και μινιατούρες…για μένα ήταν το σημείο χωρίς επιστροφή στο highway to Otakuness!

Παρήγγειλα, λοιπόν, μερικές PVC φιγούρες (προ κρίσης εποχές γαρ…) αλλά ήθελα κι άλλες….πολλές ακόμα! Πληροφορήθηκα την ύπαρξη των garage kits, οι οποίες προέρχονται από αντιγραφή των πρωτότυπων Γιαπωνέζικων φιγούρων. Είναι σε μορφή κιτ, κομμάτια δηλαδή από ρητίνη τα οποία συναρμολογούνται και βάφονται. Από μικρός είχα μια αγάπη στα συναρμολογούμενα μοντέλα οπότε ενθουσιάστηκα, καθώς τα garage kits (η αλλιώς GK φιγούρες) δίνουν την ευκαιρία να αποκτήσει κανείς και σπάνιες μινιατούρες που δεν κυκλοφορούν πια σε PVC και μπορεί κάποιος να τις βρει μόνο στο Ebay, συνήθως αρκετά υπερτιμημένες.

Αφού παρέλαβα τα πρώτα κιτ (τι, μία μόνο;!), έψαξα στο You Tube για πώς φτιάχνονται τέτοια κιτ. Είχα μικρή εμπειρία σε πλαστικά τανκς και αεροπλανάκια αλλά σύντομα κατάλαβα ότι τα κιτ ρητίνης είναι αρκετά διαφορετική υπόθεση. Όταν είδα και τον εξοπλισμό που είχαν οι γνώστες του είδους απογοητεύτηκα. Πανάκριβοι αερογράφοι και πινέλα, εξωτικός εξοπλισμός όπως ταχυτροχοί και απαγωγοί αέρα και βέβαια, χρόνια εμπειρίας.

Το αποτέλεσμα ήταν να μαζεύουν σκόνη τα κιτ μου στο πατάρι για χρόνια, μέχρι να μου «κατέβει» η φαεινή ότι και οι μέντορες του είδους από κάπου άρχισαν και αυτοί και δεν μπορεί, θα υπάρχει τρόπος να ασχοληθεί κανείς χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψει μια περιουσία για εργαλεία. Αυτός είναι ίσως και ο σκοπός αυτού του tutorial, να παρουσιάσει οικονομικούς τρόπους και μέσα με τα οποία μπορεί και ένας αρχάριος να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμαι έμπειρος του είδους και ο εξοπλισμός που διαθέτω είναι ένας αερογράφος των 25 ευρώ με ένα φτηνό κομπρεσέρ αέρα. Τα πινέλα που χρησιμοποιώ είναι συνθετικά μετρίου κόστους με ένα μόνο «ακριβό» των 15 ευρώ από φυσική τρίχα για λεπτομέρειες. Όταν άρχισα την ενασχόληση μου η μοναδική εμπειρία που είχα ήταν 3-4 πλαστικά μοντέλα και κάποιες fantasy φιγούρες, καμία γνώση σχετικά με κιτ ρητίνης. Τελικά, είναι αυτό το χόμπυ για τον καθένα; Θα απαντούσα όχι, είναι για αυτούς που έχουν αγάπη για αυτό, δεν είναι τόσο θέμα ταλέντου.

Τελειώνοντας την εισαγωγή θα αναφέρω επίσης ότι ένας ακόμα παράγοντας απογοήτευσης ήταν ότι το πρώτο μου κιτ ήταν ένας εφιάλτης καθώς βιάστηκα να παραγγείλω από ένα Ταυλανδέζικο site χωρίς να το ψάξω στο ίντερνετ σχετικά με εμπειρίες ανθρώπων που είχαν αγοράσει από εκεί. Το κίτ ήταν απαράδεκτο, άθλια ποιότητα ρητίνης και χύτευσης και γεμάτο τρύπες και φυσαλίδες και σημεία που η λεπτομέρεια δεν είχε αποτυπωθεί κλπ κλπ. Χρειάστηκαν 4 μήνες και πάρα (μα πάρα!) πολυς κόπος και χρόνος για να κοσμήσει η Ryomoy Shimei τη βιτρίνα μου. Οπότε ας προσέχουμε να αγοράζουμε από αξιόπιστα sites!

Εδώ, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλα τα παιδιά της Greek Otaku Team που μου δίνουν την ευκαιρία να μοιραστώ το χόμπυ μου (η καλυτέρα την…ψύχωσή μου) μέσα από τις σελίδες του site τους. Ο ενθουσιασμός, το μεράκι και η αγάπη τους για την Ιαπωνική κουλτούρα που όλοι αγαπάμε είναι παράδειγμα προς μίμηση. Τους εύχομαι κάθε επιτυχία!

Μέσα από τις σελίδες αυτού του tutorial, λοιπόν, θα δούμε βήμα προς βήμα πώς μπορούμε να φτάσουμε από το κουτί…

1-01

Σε μια ολοκληρωμένη φιγούρα.

1-02

Πρώτη μας δουλειά είναι να βγάλουμε τα περιεχόμενα του κουτιού, τα οποία στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι συσκευασμένα άριστα σε πολλά μικρά σακουλάκια. Βλέπουμε ότι υπάρχει επιπλέον προστασία στα λεπτεπίλεπτα κομμάτια, σημάδι επαγγελματισμού για μένα.

Εδώ είναι καλό να επενδύσουμε κάποιο χρόνο, ώστε να παραβάλουμε προσεκτικά τι υπάρχει στην φωτογραφική λίστα με τα κομμάτια που πρέπει να υπάρχουν στο κουτί, με τι παραλάβαμε. Στην ατυχή περίπτωση (σπάνια σε αξιόπιστες επιχειρήσεις) που κάποιο κομμάτι λείπει ή είναι κατεστραμμένο, πρέπει να επικοινωνήσουμε με τον αποστολέα και να ζητήσουμε αντικατάσταση.

1-03

Αν όλα είναι εντάξει, εγώ προσωπικά κρατάω κάποια από τα σακουλάκια του κιτ και τοποθετώ ομοειδή κομμάτια στο καθένα, πχ όλα τα μέρη του σώματος στο ένα, όλα τα κομμάτια των μαλλιών στο άλλο κλπ. Αυτό θα βοηθήσει ιδιαίτερα αργότερα όταν φτάσω στο στάδιο του βαψίματος. Βλέπουμε ότι δεν υπάρχει αναλυτικό φυλλάδιο οδηγιών συναρμολόγησης, κάτι σύνηθες σε κιτ ρητίνης δυστυχώς αν και, όταν ακόμα υπάρχουν, είναι ελλιπή κάποιες φορές. Έτσι χρειάζεται να επενδύσουμε κάποιο χρόνο να καταλάβουμε πού πάει το κάθε τι.

1-04

Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν:

1-05

  1. Επιφάνεια κοπής (για να μη μας καταριέται η μάνα ή η σύζυγος ή τα έπιπλά μας)
  2. Γυαλόχαρτα 400 και 600 βαθμών
  3. Μια παλιά οδοντόβουρτσα για απομάκρυνση της σκόνης
  4. Χάρακας (κατά προτίμηση μεταλλικός, αυτόν της φωτο τον έκλεψα από την κόρη μου)
  5. Μεγάλη πένσα
  6. Μικρή πένσα για επίπεδο κόψιμο
  7. Τσιμπίδα για πολύ μικρά κομμάτια
  8. Μοντελιστικό πριόνι
  9. Τρυπανάκι με διάφορα μεγέθη τρυπανιών
  10. Κοπίδι.

Με εξαίρεση τα 3 τελευταία εργαλεία που τα προμηθευόμαστε από καταστήματα μοντελισμού, όλα τα βρίσκουμε στο χρωματοπωλείο της γειτονιάς μας. Κανένα δεν έχει ιδιαίτερο κόστος. Με αυτό το οικονομικό «οπλοστάσιο» θα προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο, αυτό του καθαρίσματος της φιγούρας.

Σε αντίθεση με τα πλαστικά μοντέλα που φτιάχνονται σε πανάκριβα μεταλλικά καλούπια σχεδιασμένα με τη βοήθεια υπολογιστών κλπ, στα κιτ ρητίνης όλα γίνονται με το χέρι ή με λίγα μηχανήματα σε καλούπια από σκληρό λάστιχο. Οπότε δεν μπορούμε να περιμένουμε την τέλεια εφαρμογή στα κομμάτια.

Επιπλέον, σε κάθε κομμάτι υπάρχουν ακόμα απομεινάρια από τους αγωγούς εισόδου της ρητίνης και εξόδου του αέρα, υπερυψωμένες γραμμές εκεί όπου ενώνονται τα δύο μισά του καλουπιού κλπ. Πριν από το βάψιμο όλα αυτά πρέπει να απομακρυνθούν, πάμε να δούμε πώς!

Μέρος 2ο – Καθάρισμα, στοκάρισμα και άλλες διορθώσεις